Subject: Re: Terviseameti infokiri laserepilatsioonteenuse pakkujatele
From: <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Aug 2025 11:50:41 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Ma ei paku lasertepilatsiooni oma salongis.

Parimat!

K, 23. juuli 2025, 16:37 TA Info <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > kirjutas:

Tere

Informeerime Teid, et seoses 2025. a ohuprognoosiga plaanib Terviseamet 
teisel poolaastal kontrollida terviseohutust reguleerivate nõuete täitmist 
ilusalongides, kus osutatakse laserepilatsiooni teenust. Kontrollid viiakse 
läbi veebimonitooringu käigus tuvastatud ning järelevalve valimisse 
kuuluvates tegevuskohtades.

Kuna Terviseameti veebimonitooringu andmetel pakub Teie ettevõte 
laserepilatsiooni teenust, peame vajalikuks juhtida Teie tähelepanu 
olulistele asjaoludele, mida tuleb arvestada laserepilatsiooniteenuse 
pakkumisel.

*	Tuleb arvestada, et II ja kõrgema klassi laseriseadmete kasutamine 
kvalifitseerub tervishoiuteenuseks, mida võib osutada vaid vastava 
tegevusloa alusel. Kui epilatsiooniks kasutatakse madalama riskiklassi 
laseriseadet, käsitletakse seda iluteenusena.
*	Ilusalongiteenuse osutamisel tuleb tagada, et kasutataval laserseadmel on 
korrektne CE-märgis, mis vastab nõutud suurusele ja proportsioonidele. 
Lisaks peab seade olema varustatud tootja identifitseerimisandmete ning 
seerianumbri või partii numbriga. Need andmed peavad olema selgelt nähtavad 
kas seadmel endal, kaasasolevates dokumentides või pakendil.
*	Juhul, kui seadme tootja asub Euroopa Majanduspiirkonnas (EMÜ), peab 
seadmel, kasutusjuhendil või müügipakendil olema toodud tootja nimi ja 
aadress. Kõikidel dokumentidel peavad tootja andmed olema kooskõlas (nimi, 
aadress, seerianumber/partii number).
*	Kui tootja asub väljaspool EMÜ-d, peab igal kohal, kus on tootja nimi ja 
aadress, olema lisatud ka volitatud esindaja nimi ja aadress.
*	Tuleb veenduda, et tegevuskohas on olemas laserseadme tootja 
kasutusjuhend, mis kirjeldab seadme sihipärast kasutust, sealhulgas 
protseduuri käiku, näidustusi ja vastunäidustusi.

Terviseamet on koostanud 
<https://terviseamet.ee/sites/default/files/documents/2025-03/Juhised%20laserprotseduuride%20teenusepakkujale.pdf> 
juhised, mis aitavad iluteenuse pakkujatel ise hinnata laserepilatsiooniga 
seotud oluliste tingimuste täitmist.

Täiendavat informatsiooni CE-märgise üldpõhimõtete kohta leiate 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) veebilehelt: 
<https://ttja.ee/ariklient/ohutus/ce-margis> 
https://ttja.ee/ariklient/ohutus/ce-margis.

Elektriseadmetele kehtivaid nõudeid leiate siit: 
<https://ttja.ee/ariklient/ohutus/tooted-teenused/elektriseadmed#elektriseadmete-impo> 
https://ttja.ee/ariklient/ohutus/tooted-teenused/elektriseadmed#elektriseadmete-impo.

Lugupidamisega

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn 
<https://www.google.com/maps/search/Paldiski+mnt+81,+10614+Tallinn?entry=gmail&source=g>

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud kirja 
ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage saadud kiri 
koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.